Prowincjonalia - 2007
Realizowany przez:
Cel:
Celem projektu jest rozwój aktywności młodzieży gimnazjalnej. Projekt ma wskazywać na ich potencjał, tworzyć ofertę na realizację nowych działań niedostępnych wcześniej dla uczniów, wyjść poza schemat nauczania znany z polskich szkół. Prowincjonalia mają dodatkowo uczyć pracy w grupie, doskonalić techniki komunikacyjne ułatwiające poruszanie się w lokalnym środowisku społecznym.
Odbiorcy projektu:
Projekt skierowany jest do osób w wieku od 14 do 16 lat, uczniów jedynego na naszym terenie gimnazjum. Rekrutacja ma odbywać się na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród gimnazjalistów i ich deklaracji uczestnictwa.
Opis projektu:
Bezpośrednim celem projektu jest chęć pobudzenia aktywności pozaszkolnej gimnazjalistów z obszaru Gminy Baranów. Projekt pod nazwą PROWINCJONALIA zakłada przeprowadzenie cyklu warsztatów z zakresu budowania strategii reklamowej. W ich następstwie uczniowie podzieleni na 6 (8-osobowych) zespołów opracowują symulowaną strategię reklamową naszego regionu. Jej forma oraz sposób realizacji zależy wyłącznie od pomysłowości uczestników projektu. Warsztaty prowadzone przez osoby związane z lokalnym rynkiem mediów, z problematyką samorządów lokalnych, oraz pracowników agencji reklamowych mają poszerzyć wiedzę i umiejętności uczestników, dać narzędzia do pracy przy strategii. Do dyspozycji grup będą również: baza komputerowa, sprzęt audiowizualny, pracownia montażowa, tak by w pełni wykorzystać zapał młodzieży. Efektem warsztatów ma być reklama regionu widziana z perspektywy młodzieży, uwzględniająca ich pasje, zainteresowania. Finał projektu przewiduje przygotowanie uroczystej prezentacji kampanii zaproponowanych przez uczestników, połączonej z happeningiem. W trakcie przeglądu obok strategii uczestnicy prezentują kroniki projektów opisujące ich zdaniem najciekawsze elementy z pracy przy projekcie. Obok prezentacji grup przewidziane są stoiska organizacji i podmiotów działających na naszym terenie. Liczymy, że ułatwimy poprzez to kontakt młodych ludzi z lokalnym środowiskiem społecznym. Najważniejszym celem jest zdopingowanie gimnazjalistów, popularyzacja nowych form zdobywania wiedzy przy jednoczesnym zachęceniu do działalności społecznej.
Dotacja przeznaczona jest na organizację warsztatów, finału oraz zakup kamery cyfrowej.
Budżet projektu: 22 940 zł
Dotacja: 13 200 zł
Rocznik: 2007
Nitka: Ogólnopolski Konkurs Grantowy
Towarzystwo Rozwoju Gminy Baranów w Baranowie
Miejscowość: Baranów
Ulica, nr domu i lokalu: Rynek 21
Kod pocztowy i Poczta: 63-604 Baranów
Województwo: wielkopolskie
Powiat: kępiński
Adres strony internetowej: –